H1N1 WILL SPREAD BUT WON'T BE MORE DANGEROUSE...فيروس انفلونزا الخنازير(اتش 1ان1) سينتشر لكنه لن يتحور


Virus H1N1 will spread this fall, quickly but it will not combine with other influenza viruses of the normal seasonal turn into a "super virus".
According to the online "Health Days News" that researcher Daniel Perez and his colleagues conducted laboratory experiments and found that the virus "H1N1" did not acquire additional strength when combined with other seasonal influenza viruses, it is hereby more rapidly than other viruses, confirming the need for vaccines.
The Peres and his colleagues conducted tests on a group of mice, Fradwha to three different types of viruses, virus "H1N1" and the ordinary seasonal flu virus, showed the results of this study, which was received in the journal "PLoS Cor" virus "H1N1" dominated by the other viruses, the proliferation of double multiply.
Peres said that the spread of the virus was expected since it was a new strain of the body has not betrayed any host immunity to fight it later, while other viruses did not spread as quickly, because they were found in the body's immune host.
The study added that the mice infected with "H1N1" in addition to the regular influenza virus have suffered from intestinal problems and respiratory disease.


سينتشر هذا الخريف فيروس "أيتش وان أن وان" بسرعة إلا أنه لن يتحد مع غيره من فيروسات الأنفلونزا الموسمية العادية ليتحول إلى "فيروس خارق".
وافاد موقع "هيلث دايز نيوز" أن الباحث دانيال بيريز وزملاءه أجروا تجارب مخبرية وجدت أن فيروس " أتش 1 أن 1" لم يكتسب قوة إضافية حين اتحد مع غيره من فيروسات الأنفلونزا الموسمية، إلا أنه انشر بسرعة أكبر من الفيروسات الأخرى، ما يؤكد الحاجة إلى اللقاحات.
وقد أجرى بيريز وزملاؤه التجارب على مجموعة من الفئران، فعرّضوها إلى ثلاثة أنواع مختلفة من الفيروسات، فيروس " أتش 1 أن 1" وفيروسيّ أنفلونزا موسمية عادية، وأظهرت نتائج هذه الدراسة التي وردت في مجلة "بلوس كورنتس" أن فيروس " أتش 1 أن 1" هيمن على الفيروسات الأخرى، وتكاثر ضعفيّ تكاثرها .
وأشار بيريز إلى أن انتشار الفيروس كان متوقعاً بما أنه من سلالة جديدة لم ينمِّ الجسد المضيف أي مناعة لمحاربتها بعد، بينما لم تنتشر الفيروسات الأخرى بالسرعة ذاتها لأنها وجدت مناعة في الجسد المضيف.
وأضافت الدراسة ان الفئران التي أصيبت بفيروس " أتش 1 أن 1" بالإضافة إلى فيروس الأنفلونزا العادية عانت من مشاكل معوية وتنفسية.

Dr.Robot...دكتور انسان آلي


Japan's scientists making a robot to work in health care facilities and to assist health personnel to provide the necessary care for the elderly.
They were scientists in the Ryken Center for the development of diversity in Tokyo and the company of Tokai Rubber Industries of the United robot named "Reba."
And uses the "Reba" the latest remote sensing techniques and control and information analysis and mechanical technology making it the first robot of its kind in the world can lift a patient weighing sixty kilograms of bed and put him in a wheelchair and then returned to its place again.Officials at the center of the robot's Ryken uses "such as the arms of humans and the strong pair of arms with sensors make the task more accurate," adding that it took into account in the design of safety procedures "to ensure patient safety and comfort."
They added "The success of the robotics industry Reba is an essential step towards addressing the problem of aging in the community is part of a broader strategy to expand in the IT industry robots in the future."

(UPI)


صنع علماء يابانيون روبوتاً للعمل في منشآت الرعاية الصحية ولمساعدة الموظفين الصحيين على توفير الرعاية اللازمة للعجائز.
وأطلق العلماء في مركز رايكن للتطوير البيولوجي في طوكيو وشركة توكاي لصناعات المطاط المتحدة على الروبوت إسم "ريبا".
ويستخدم "ريبا" آخر ما توصلت إليه تقنيات الاستشعار والتحكم وتحليل المعلومات والتكنولوجيا الميكانيكية ما يجعله أول روبوت من نوعه في العالم بإمكانه رفع مريض وزنه ستين كيلوغراماً من السرير ووضعه في كرسي المقعدين ثم إعادته إلى مكانه مرة أخرى.
وقال المسؤولون في مركز رايكن إن الروبوت يستخدم " إذرعة مثل أذرعة البشر ومزود بأجهزة استشعار تجعله يقوم بأكثر المهمات دقة"، مضيفين أنه روعيت في تصميمه إجراءات السلامة "التي تضمن أمان المريض وراحته".
وأضاف هؤلاء "إن النجاح في صناعة الروبوت ريبا يعد خطوة أساسية نحو معالجة مشكلة الشيخوخة في المجتمع وهو جزء من استراتيجية أشمل من أجل التوسع في تكنولوجيا صناعة الروبوتات مستقبلاً".

(يو بي آي)