GOOD NEWS H1N1 (SWINE) FLU HAS DECLINED...بشرى خير انفلونزا الخنازير تتراجع



Statistics show that the number of recent cases of avian FLU virus caused THE H1N1 FLU, had declined significantly in England and Scotland.

And counted in England during the last week, 30 A new case, the week before last year has seen a 100 case. In Scotland the number of cases fell from 1500 to 1050.

The Health Protection Agency that it does not exist to indicate that the virus on its way to the transition to a fatal, or to develop the capacity to resist drugs.

And stabilize the number of deaths due to Alinfelonowa in England and Scotland within the sessions.

While Wales has announced the lowering of the spread of influenza, increased incidence in Northern Ireland from ten to 83.

The experts and officials expect a reduction in the number of cases during the summer, to return to the starting height of autumn.

And track and prevent health experts in Britain are currently taking place in the southern part of the globe to anticipate what might happen in the country during the winter.

In the last week has risen sharply the number of deaths in Argentina, when it reached 337.

As there are indications that Mexico may be known as a new wave of HIV infection.

In the meantime, the World Health Organization said that the vaccine for this disease will be ready for marketing during the month of September



أظهرت الإحصائيات الأخيرة أن عدد حالات الإصابة بالفيروس المتسبب في إنفلونزا الخنازير، قد انخفض بشكل ملحوظ في إنجلترا واسكتلندا.

وأُحصي في إنجلترا خلال الأسبوع الماضي 30 ألف حالة جديدة، علما بأن الأسبوع ما قبل الماضي شهد 100 ألف حالة. وفي اسكتلندا تراجع عدد الحالات من 1500 إلى 1050.

وقالت وكالة الوقاية الصحية إنه لا وجود لما يشير إلى أن الفيروس في طريقه إلى التحول إلى شريحة قاتلة، أو إلى تنمية قدرة على مقاومة العقاقير.

ويستقر عدد الوفيات بسبب الإنفلونوا في إنجلترا واسكتلندا في حدود الأربعين.

وبينما أعلنت ويلز تراجع حدة انتشار الإنفلونزا، ارتفعت حالات الإصابة في أيرلندا الشمالية من عشرة إلى 83.

وكان الخبراء والمسؤولون يتوقعون انخفاض عدد حالات الإصابة خلال الصيف، لتعود إلى الارتفاع ابتداء من الخريف.

ويتتبع خبراء الصحة والوقاية في بريطانيا حاليا ما يجري في الجزء الجنوبي من الكرة الأرضية لتوقع ما قد يحصل في البلاد خلال فصل الشتاء.

ففي الأسبوع الماضي ارتفع بشكل حاد عدد الوفيات في الأرجنتين حيث بلغ 337.

كما هناك مؤشرات على أن المكسيك قد تعرف موجة جديدة من الإصابة بالفيروس.

وفي هذه الأثناء أعلنت منظمة الصحة العالمية أن اللقاح المضاد لهذا الداء سيكون جاهزا للتسويق خلال شهر سبتمبر/ أيلول المقبل