النوم و امراض القلب


النوم ساعة إضافية.. مفيد لقلبك

يخفف من خطر الإصابة بأمراض فيه



أكدت دراسة أميركية أن النوم ساعة إضافية خلال الليل يخفف من خطر تصلب الشرايين، الذي يعتبر من الأعراض الأولى لتطور أمراض القلب.
ولفتت الدراسة التي أجريت في المركز الطبي لجامعة شيكاغو في إلينوي، ونشرت نهاية شهر ديسمبر (كانون الأول) الماضي في مجلة الجمعية الطبية الأميركية، أن كسب ساعة نوم إضافية يوازي خفض 17 ملم زئبق من ضغط الدم الانقباضي.

وبدأ نحو 12 في المائة من 495 مشاركاً في هذه الدراسة، وهم متطوعون في الأربعين من العمر، يعانون من تصلب في الشرايين خلال فترة خمسة أعوام من المتابعة.

واكتُشف تصلب شرايين لدى 27 في المائة من المشاركين الذين ينامون أقل من خمس ساعات في الليلة. إلا أن هذه النسبة هبطت إلى 11 في المائة لدى أولئك الذين ينامون من خمس إلى سبع ساعات. وبالنسبة للمشاركين الذين ينامون أكثر من سبع ساعات، فقد أصيب 6 في المائة فقط منهم بتصلب في الشرايين.

ويبدو أن المنافع التي تعود على الشرايين من النوم أكبر لدى النساء، لكنها لا تتغير بين الأعراق. وأشارت دايان لودردال، البروفسورة في الصحة العامة في جامعة شيكاغو والمشرفة على الدراسة، إلى أن «الترابط، وحجم الفارق بين مختلف المشاركين في الدراسة، وفقاً لفترات نومهم، ودرجة تصلب الشرايين أدهشتنا».

وأضافت «إن هذه الفروقات لغز، وبإمكاننا فقط التكهن بشأن الأسباب التي تجعل أولئك الذين ينامون أقل، يتعرضون لخطر أكبر لتصلب الشرايين التاجية» وفقاً لوكالة الصحافة الفرنسية.

وأشار الباحثون إلى أن دراسات أخرى حديثة تبعث على الاعتقاد بأن الحرمان الجزئي المزمن من النوم قد يكون عامل خطر، بنسبةٍ، يقود إلى مجموعة من المشكلات الطبية، منها زيادة الوزن والسكري وارتفاع ضغط الدم


Additional hour of sleep .. Beneficial to your heart

Reduce the risk of heart diseases


The U.S. study that extra hour of sleep during the night reduces the risk of hardening of the arteries, which is one of the first symptoms of the development of heart disease.
The study conducted at the University Medical Center in Chicago, Illinois, published the end of the month of December (December) in the Journal of the American Medical Association, to gain additional hour sleep to reduce the equivalent of 17 mm mercury systolic blood pressure.

Began about 12 per cent of the 495 participants in this study, the volunteers in the forty years of age, suffering from hardening of the arteries during a period of five years of follow-up.

And hardening of the arteries found in the 27 per cent of participants who slept less than five hours per night. However, this percentage dropped to 11 per cent of those who sleep five to seven hours. For participants who slept more than seven hours, it was only 6 per cent of them with arteriosclerosis.

It appears that the benefit to the arteries of sleep with more women, but do not change between the races. Diane pointed to Odrdal, Professor in Public Health at the University of Chicago and supervisor of the study, that the «coherence, and the size of the difference between the various participants in the study, according to the periods of sleep, and we were struck by the degree of hardening of the arteries».

The «The mystery of these differences, and we can only speculate on the reasons why those who sleep less are at greater risk for coronary atherosclerosis», according to Agence France Presse.

The researchers noted that other recent studies is the belief that chronic partial deprivation of sleep may be a risk factor, by, leading to a series of medical problems, including weight gain, diabetes and high blood pressure

No comments:

Post a Comment