هل حادث اصطدام قمر أمريكي بآخر روسي متعمدا ؟ !


تناقلت وسائل الاعلام انباء عابرة في مطلع فبراير الماضي عن اصطدام قمر صناعي امريكي باخر روسي، غير ان معلومات مثيرة كشف عنها لاول مرة جنرال روسي تشير الى ان ذلك لم يكن صدفة . وما جرى ما هو الا جزء من تجارب تجريها الولايات المتحدة على إعتراض وتدمير الاقمار الاصطناعية للعدو المحتمل. فالقمر الامريكي المحطم ايريديوم كان قد تقرر تحويله من قمر مدني الى عسكري.

وقال الجنرال ليونيد شيرشنيف، الخبير في الاقمار الاصطناعية "انا على قناعة بان التصادم لم يكن عرضيا وان الاميريكين قاموا بتجربة جديدة لاختبار نظام قمر صناعي مدمر.. وان التدمير كان متعمدا لقمرنا .. ما يعزز هذا الاعتقاد هو انهم كانوا قادرين على تجنب الاصطدام فالقمر ايريديوم يمكن تعديل مساره من مركز التحكم على الارض، لكن ذلك لم يحدث".

واضاف الجنرال شيرشنيف " ان الامريكيين اطلقوا في الفضاء محطة تحكم يمكن من خلالها مراقبة جميع اقمارهم الاصطناعية وهم عمليا قادرون على التاثير على الاقمار الغريبة. وفي هذه الحالة هذه الاقمار لديها القدرة على الالتصاق بالاقمار الاخرى او الصاق عبوة ما بها بهدف التفجير لاحقا .. او على الاقل اعطاب القمر من خلال اتلاف بعض الاجهزة الداخلية .. كما يمكن ايضا الاستلاء عليه.".

وقد شجع نجاح هذا الاختبار الامريكيين على تمديد مدة التجربة، وبهذه الطريقة تستطيع الولايات المتحدة، وبغطاء قانوني عنوانُه مراقبة اقمارها الاصطناعية وإجراء اعمال الصيانة فيها، تستطيع ان تتطفل في نفس الوقت على الاقمار الاخرى وتدميرها عند الحاجة.
هذا هو رأي الجنرال الروسي
فما رايك أنت؟!


Reported in the media in early February, a passing news of the last collision of U.S. satellite,with another Russian, but the information is disclosed for the first time a Russian general to suggest that this was not a coincidence. What happened is just part of the testing conducted by the United States to intercept and destroy enemy satellites possible. the U.S. broken satellite Iridium had might decided to switch from civilian to military satellite.

"General Leonid Cerhanif, an expert on satellite," I am convinced that the crash was not accidental and that Americans test new system for testing the satellite .. and devastating destruction was deliberate .. and what reinforce this belief is that they were able to avoid the collision ; the satellite Iridium track can be adjusted from the control center on the ground, but that did not happen. "

The general Cerhanif "The Americans launched at the space a station would be able to govern the control of all their satellites practice they are able to influence the alien satellites. In this case, the satellites have the ability to stick to stick the satellite or other device with the aim of the bombing or later .. least damaged of thesatellite through the destruction of some internal devices or may also be .. taken !!

This success has encouraged Americans to test the extension of the duration of the experiment, and in this way can the United States, and cover legal title and control of satellites perform maintenance, the parasite can at the same time on the satellite and destroy the other when needed "

that was the russian general point of view and I have no comments
what do you think ?!

No comments:

Post a Comment