حاسبات صغيرة من سامسونج


كشفت شركة سامسونج الكورية الجنوبية لصناعة الإلكترونيات عن طراز ثالث من الحاسبات المحمولة متناهية الصغر "يو إم بي سي" من جيل كيو 1، وذلك خلال يناير من العام المقبل.
وأكد جيونجسيون يوه كبير مهندسي الأبحاث والتطوير في وحدة أنظمة الحاسبات التابعة لسامسونج أن شركته تستحوذ على 65 في المائة من سوق الحاسبات المحمولة متناهية الصغر، وتستفيد من تلك الميزة في اختبار أشكال وتصميمات بديلة.
واعترف يوه بضعف مبيعات الشركة من تلك الحاسبات مقارنة مع باقي الأجهزة الإلكترونية الأخرى، لكنه أشار إلى أن أسعارها التي تتراوح بين 800 دولار، و 1700 دولار لا تجعلها أجهزة يمكن شراؤها كهدايا خلال أعياد الميلاد.
وتمكنت سامسونج من بيع نحو مائة ألف وحدة من الطرازات المختلفة من الحاسبات المحمولة متناهية الصغر من جيل كيو 1 في جميع أنحاء العالم.
(وكالات)
Small computers from Samsung


Samsung revealed the South Korean electronics industry for a third of the micro-portable computers, "Yoo MBC" Generation of Q-1, and in January of next year.
The Jeonjcin Yeoh, chief engineer of research and development unit in the computer systems of the Samsung that the company holds 65 per cent of the market of portable micro-computers, and take advantage of that feature in the test forms and alternative designs.
Yeoh acknowledged the weakness of the company's sales of those computers, compared with the rest of other electronic devices, but noted that the prices ranging between $ 800 and $ 1700 dollars does not make devices can be purchased as gifts during the Christmas holidays.
Samsung was able to sell about a hundred thousand units of various models of laptops from the micro-generation Q-1 in all parts of the world.
(Agencies)

No comments:

Post a Comment