شرب الماء اسرار



من أهم أسرار نضارة البشرة: شرب الماء بكميات كافية. فما هي أهمية الماء لحيوية ونضارة الجسم؟ وما هي الكمية الكافية للحافظ على الحيوية. وهل الإكثار أو التقليل في شرب الماء له أخطار؟


ويبقى السؤال المهم: ما هي الأوقات الصحيحة لشرب الماء؟

وما هي التحذيرات الطبية في العادات الخاطئة للشرب؟



أهمية شرب الماء




• يمنح الجسم الرطوبة الكافية مما يكسب الجلد الليونة ويحفظ للعينين البريق.

• يجدد حيوية كل خلايا الجسم.

• ينظم درجة حرارة الجسم.

• يعمل على تخليص الدم من السموم والرواسب.

• ينشط الجهاز الهضمي وعملية الإخراج.

• يخفف سوائل الجسم.

• يعمل على ترطيب المفاصل وليونة حركتها ويحميها من الكدمات.

• يعوض ما يفقده الجسم من السوائل التي تخرج في البول والعرق والبراز ورطوبة الزفير.

• ينشط وظائف الكلى.



الكمية الكافية لشرب الماء



• يحتاج الجسم العادي إلى 2 – 3 لترات يومياً بمعدل 8 أكواب 160 ملليلتر.

• كلما تقدمنا في السن تصير جلودنا وأغشيتنا أكثر رقة وتفقد المزيد من الماء وتقل كفاءة الكلى فتزداد الحاجة إلى الماء.

• تزداد الكمية في حالة الحمل والرضاعة والطقس الحار وعند ممارسة رياضة عنيفة.


الإكثار من شرب الماء يؤدي إلى




• انتفاخ البطن.

• الشعور بالثقل.

• كثرة الغازات.

• يؤدي إلى تمدد مصل الدم، ويباعد بين الأنسجة والحجيرات ويجعلها تبطئ القيام بعملها.

• في حالات نادرة يؤدي إلى تسمم الماء .


الإقلال من شرب الماء يؤدي إلى



• الجفاف والتعب وقلة النشاط.

• فقدان القدرة على ضبط حرارة الجسم.

• فقدان التوازن.

•إمساك.
حصى الكلى.

• النسيان.

• جفاف العين والفم والجلد.




ولذا فخير الأمور أوسطها، لا بالإكثار ولا تقليل.


متى نشرب الماء؟




• نبدأ النهار بعد فراغ المعدة طول الليل بشرب كوب من الماء؛ لينبه الأمعاء ويغسل المعدة ويخلص الكليتين من الشوائب والرواسب والرمال، وينبه الكبد لفرز الصفراء، وتحضير المعدة لهضم طعام الإفطار.

• نشرب الماء البارد (المعتدل الحرارة) قبل الطعام بساعة – بعد الطعام بساعتين؛ حتى لا يسيء إلى عمل العصارات الهاضمة ويقلل من كفاءة عملها.

• لا تزيد على كوب واحد من الماء البارد مع الأكل، ونشربه على فترات حتى لا يعوق عملية الهضم.

• نشرب كوبا من الماء البارد مع الأغذية الجافة، مثل الخبز واللحم ليسهل عملية الهضم.

• نشرب ماءا باردا بعد القيام بمجهود كالرياضة أو المشي ولكن بعد أخذ قسط من الراحة وبهدوء وتدرج.

• نشرب الماء في حالة تناولنا مدرات، مثل القهوة والشاي والمشروبات الغازية.

• عند اتباعنا لحمية النحافة.

• الرضاعة لإدرار اللبن وتعويض السوائل في جسم الأم.

• عند الشعور بالحرارة في الجو.

• المرأة الحامل.

• قبل النوم.



ولنحاول جعل الماء عادة



• كوب عند الاستيقاظ .

• كوب مع كل وجبة.

• كوب بعد ساعة أو ساعتين من كل وجبة.

• كوب قبل النوم.


المجموع = 8 أكواب يومياً.



تحذيرات




1. عادة شرب الماء المثلج وقت الشعور بالحر تؤدي إلى التهاب الغشاء المبطن للمعدة ـ وخاصة المعدة الضعيفة ـ والتهاب الحلق

2. كبار السن لا يشعرون بالعطش رغم حاجة أجسامهم للماء؛ لذا لا بد من جعل شرب الماء عادة من الصغر للتذكير عند الكبر

3. شرب الماء المثلج أثناء وجبات الطعام يؤثر في عملية الهضم ويعوق إفرازات المعدة ويؤخر الهضم

4. الإكثار من شرب الماء أثناء الوجبات يؤخر عملية الهضم ويؤدي إلى الشعور بالثقل وكثرة الغازات

5. كثرة شرب الماء في حالة السمنة يؤدي إلى إبطاء عملية الهضم فيؤدي إلى تحول الأغذية إلى طبقات دهنية بدلاً من احتراقها لتعطي النشاط والطاقة للجسم
Drinking water secrets



The freshness of the most important secrets of the skin: Drinking water in sufficient quantities. What is the importance of water to the vitality and freshness of the body? What is the amount sufficient to keep the vitality. Is maximizing or minimizing the risks of drinking water is?


The important question remains: What is the right time to drink water?

What are the medical warnings drinking habits wrong?



The importance of drinking water




• give the body adequate moisture and thus gives the skin and preserves the flexibility of the eyes shine.

• renew the vitality of all body cells.

• regulates the temperature of the body.

• working to rid the blood of the toxins and sediments.

• stimulate the digestive system and the process output.

• reduce the body fluids.

• working to dampen the joints and elasticity of movement and must be protected from bruising.

• compensate for the lost body fluids that come out in the urine, sweat, faeces, moisture exhale.

• active and kidney function.



Sufficient quantity of drinking water



• require the body to the normal 2 to 3 liters per day rate of 8 cups of 160 ml.

• as we age and become Jlodna Ogshetna more paper and lose more water and less efficient macro adds the need to water.

• increase the quantity in the case of pregnancy and lactation, and the hot weather, and in the exercise of a violent sport.


Drinking too much water leads to




• swelling of the abdomen.

• a sense of weight.

• many gases.

• extend the lead to blood serum, and the distance between the tissue and solar modules and make them slow down to do its work.

• In rare cases, lead to the poisoning of the water.


Reduction of drinking water leads to



• Drought and fatigue and lack of activity.

• loss of the ability to control body temperature.

• loss of balance.

• constipation.
Kidney stones.

• oblivion.

• dry eyes, mouth and skin.




So proud is Oostha, not more frequent or reduce.


When drinking water?




• begin the day after a vacuum for the length of the night by drinking a glass of water; call to wash the stomach and intestine and kidney findings of the impurities, sediment, sand, and the call to count the yellow liver, and the preparation of the stomach to digest the breakfast.

• drink cold water (moderate temperature), an hour before a meal - two hours after meals; so as not to offend the work Squeezers Alhadmp and reduces the efficiency of its work.

• not more than one cup of cold water with the food, drink and at intervals so as not to impede the process of digestion.

• Cuba drink of cold water with dry food, such as bread and meat to facilitate the digestion process.

• drink cold water after a little walking or sports, but after taking some rest and calm, and included.

• drink water in case we dealt with diuretics, such as coffee, tea and soft drinks.

• When adopting Hamiyyeh thin.

• breast milk for the generation and compensation for the fluid in the body of the mother.

• If you feel the heat in the atmosphere.

• pregnant women.

• before going to sleep.



To try to make the water normally



• waking up at the cup.

• a glass with each meal.

• Cope After an hour or two of each meal.

• a cup before going to sleep.


Total = 8 cups a day.



Warnings




1. Chilled drinking water is usually the time of the sense of hot lead to inflammation of the membrane lining of the stomach, especially for the weak and sore throat

2nd Older people do not feel thirsty despite the need for the body of water; therefore must make the drinking water is usually small as a reminder of old age

3rd Drinking ice-cold water during the meals in the process of digestion affects and impairs gastric secretions and delay the digestion

4th Drinking too much water during meals delay the process of digestion and lead to a sense of weight and the large number of gases

5th The large number of drinking water in the case of obesity, leading to delay the digestion process leads to a shift to the layers of greasy food instead of burning activity and to provide energy for the body